måndag, november 07, 2005

603 av svenka kyrkans 5000 präster har undertecknat uppropet mot att kyrkan ska välsigna homosexuella par. Jag tror att jag smäller av. Hur kan man verka som präst och ha en så odemokratisk människosyn? Här visar man sitt förakt för homosexualitet på ett mycket tydligt sätt. Jag som trodde att kyrkan idag försökte att leva i vekligheten. Nej fy för dessa uppblåsta prästfjantar som tolkar bibeln som det passar dem, ingen kärlek till nästan här inte.

Nu kommer protestlistan mot protestlistan. Det är prästen Roger Jarnehall från Norrköping som har för avsikt att dra igång en egen protestlista. Hoppas att den hamnar på internet

4 Comments:

At torsdag, januari 26, 2006 9:06:00 fm, Anonymous Anonym said...

Att man tolkar bibeln hur som helst...tja, men vad säger bibeln om just homosexualitet? Att leva i nuet är att tolka bibeln fel. Att läsa den och se vad den säger om just detta ämne är " Gud avskyr män som ligger med män". Tolka den...

 
At måndag, februari 13, 2006 1:44:00 fm, Anonymous Anonym said...

Tolkar hur som helst kör självaste Roger, men det är klart, han är homosexuell, han måste....

Nej fram med mer riktiga Präster, bort med flummarna som inte följer Gud som en Präst ska göra.

 
At söndag, november 04, 2007 8:42:00 em, Blogger Prästen Roger Jarnehall said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At söndag, november 04, 2007 8:46:00 em, Blogger Prästen Roger Jarnehall said...

Ojdå. Är jag bög också ? Tack för upplysningen... Den enda som definierar mig själv är jag själv. Och jag är inte homosexuell, men umgås med många homosexuella vänner. För det behöver man inte själv vara bög. Skulle jag vara det skulle jag inte skämmas.Tänk efter innan Du förtalar människor. Det klart en präst stöttar och driver frågor om människors unika värde oavsett kön, hudfärg eller sexuell läggning.

MVH/Roger Jarnehall, kändispräst

 

Skicka en kommentar

<< Home